Sarnix.Blog Rotating Header Image

Over hoe ik onhandig kan zijn

Vlak voor mijn vakantie ging mijn tondeuse kapot en heb ik toen een nieuwe aangeschaft. Niet de mooist, beste, duurste. Integendeel de goedkoopste van Philips voor 35 euro, die zowel met als zonder snoer kan scheren. Met zelfslijpende messen en hoewel dit zelfverklarend lijkt te zijn had ik geen idee of hier nu erg blij moest zijn.

Tijdens mijn vakantie ging mijn koptelefoon kapot, zoals alles tijdens mijn vakantie kapot leek te gaan (telefoon, fotocamera). Zand uit Zanzibar komt overal in en tussen. Het waren Shure’s E2C, bij aanschaf 90 euro. Destijds kon ik me niet voorstellen dat ik zulke dure dopjes had gekocht en dat ik ooit nog een keer zoveel geld zou neerleggen voor dopjes. De garantie is echter net verlopen vermoed ik omdat “destijds” 1 jaar en 3 maanden geleden is.

Na de vakantie en mijn rugzak uitpakken kon ik mijn tondeuse niet vinden. En omdat ik 2 keer per week mijn hoofd probeer te scheren had ik op korte termijn weer een nieuwe nodig. Ik ben naar het winkelcentrum gefietst en heb precies dezelfde gehaald. Ik heb dat ding opgeladen en mijn hoofd rasiert.

Afgelopen donderdag had ik een zaalvoetbalwedstrijd en een aha-erlebnis. Ik haal mijn zaalvoetbalschoenen uit mijn tas en als ik mijn linkerschoen wil aantrekken stuit ik op de eerst gekochte tondeuse. Ik weet nog dat ik tijdens het inpakken van mijn rugzak dacht: “Oh dat is wel een goede plek; daar neemt hij geen extra plaats in.”

Net ben ik in het winkelcentrum geweest en kon ik de tondeuse inleveren. Ik kreeg mijn geld niet retour maar wel een tegoedbon voor 35 euro. Ik was direct tevreden, omdat ik hem al gebruikt had en er rekening meehield dat ik daardoor niets terug zou krijgen. Van de tegoedbon heb ik nieuwe oordopjes van Sony type MDR-EX51LP gekocht voor 40 euro. Bij thuiskomst bedacht ik me pas dat ik best kan proberen die Shure oordopjes gratis danwel tegen gereduceerd tarief gerepareerd kan krijgen. Daarom heb ik onderstaande mail maar direct verstuurd.

22 juli 2006 heb ik Shure E2C oordopjes gekocht. En nu een jaar en 3

maanden later komt er geen geluid meer uit de rechteruitgang. Nu ga ik

er vanuit dat de garantie is verlopen, omdat de aanschaf langer dan een

jaar geleden heeft plaatsgevonden. Echter omdat het niet zomaar

oordopjes zijn en Shure zich op de bovenkant van de markt richt verwacht

ik niet alleen meer kwaliteit in audio, maar ook in service, garantie en

levensbestendigheid van een product van hun.

Derhalve wil ik vragen of het mogelijk is dat reparatie van mijn

oordopjes alsnog onder de garantie kan vallen. Is dat mogelijk?

Om onverklaarbare redenen ben ik hoopvol gestemd dat ze mijn verzoek in zullen willigen. Met andere woorden: ik zie al voor me hoe ik in het winkelcentrum in ruil voor mijn nieuwe oordopjes een tegoedbon krijg. Vervolgens hier iets mee aanschaf wat net iets duurder is en wat ik al had of uberhaupt niet nodig blijk te hebben. Dat ik een aantal dagen weer naar de winkel ga en dat wat ik al had of niet nodig bleek te hebben in ruil voor een tegoedbon …

Edit: Ik dacht misschien wel makkelijk als ik een link erbij zet naar Shure E2C. Het eerste waar mijn oog op valt is “2-Year Limited Warranty”. Dat verklaart waarschijnlijk mijn onverklaarbare redenen voor een deel.

Be Sociable, Share!
  • Twitter
  • Facebook
  • email
  • StumbleUpon
  • LinkedIn
  • Reddit
  • Tumblr
  • Google Bookmarks